Mayumi – trailer for non exhisting movie

Mayumi

Trailer  for non existing movie – click here to watch video

(duration 2 min 14 sec)

Idea is to make exhibition with trailer and posters from movie which actually does not exist, but it looks like it is from action movie. Because the actual movie does not exist I give priority to post production material and that moves it from its original context.

I am keen to explore the theme of violence which is very popular in contemporary society, art, and especially film

In a certain type of American and Hong Kong action movies violence is represented and manifested in manner of coolness and fun (Kill Bill, Mr. and Mrs. Smith, Hero…) this is known as highly stylized violence and blood is often represent as decorative detail.

I use typical scenes and images from action movies with women as heroes (women warriors).

This concept can build up a visual sensation regarding question of representation in certain roles of emancipated female character in global transition.

Mayumi

Trailer de la película no existente

La idea es hacer una exposición con un trailer y posters de la película que en realidad no existe, pero parece que es una película de acción. Debido a que la película real no existe, hay una atención especial a publicar material de producción y que se mueve de su contexto original.

Estoy interesado en estudiar el tema de la violencia que es muy popular en las sociedades contemporáneas del arte, y, especialmente, la película

En un cierto tipo de América y Hong Kong películas de acción la violencia se representa y se manifiesta en forma de frescura y diversión (Kill Bill, Mr. and Mrs. Smith, héroe …) esto se conoce como la violencia muy estilizadas y la sangre es a menudo se representan como detalles decorativos.

Puedo utilizar escenas típicas y las imágenes de las películas de acción con las mujeres como héroes (mujeres guerreras).

Este concepto se puede crear una sensación visual sobre cuestión de la representación en ciertos roles de personaje femenino emancipado de transición global.

Aunque el artista es un mediador entre una obra de arte y el ojo de los observadores, la obra de un artista se crea lejos de los ojos del público. Cuando se exhibió la obra habla por sí misma, mientras que el artista está en algún lugar, lejos del público. Deseo participar y conectarme a mí mismo, mi trabajo y el público. El arte visual y el arte escénico se superponen – y este es el rendimiento de vídeo.

MAYUMI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s